Arbeit macht frei!

De senaste dagarna när vi varit ut till stugan så har vi tagit tag i köket, rätt skönt då vi inte planerat att göra det, men ändå fått mycket gjort utan att det känts jobbigt :)

Tanken var att vi skulle måla om och göra en tapetserad fondvägg där, men när vi började ta bort skåpen så testade vi flytta runt lite och fann en lösning som gjorde att köket kändes mycket större!
Köket innan tapetrivning, några skåp har vi redan plockat ner.
Köket efter tapetrivning, skåpen som är till vänster på bilden ovanför kommer stå under fönstret rakt fram istället.
På väggen till vänster så planerar vi att sätta upp en skicka som kommer fungera som bardisk :)
Att vi ska lägga nytt golv är väl också rätt självklart.

I söndags när vi var där ute så hoppade en stor tjäder upp ur diket när jag var påväg till affären, totalt orädd lunkade den framför bilen, rätt coolt med massa häftiga djur där ute!
För mer bilder på stugan så rekommenderar jag ett besök på Kristins blogg, där lär det säkerligen dyka upp mer bilder än vad jag kommer lägga upp! :)

För att blicka lite framåt så funderar jag över hur vi ska ta oss ner till Arlanda då vi åker till Mexiko (första december).
Flyget går ju 08.05 så passande tåg eller buss finns ju just inte, då blir det väntetid på x antal timmar.
Tror nog att vi tar bilen ner och parkerar på långtidsparkering, det blir ca 500 kr dyrare, men jag tycker ändå att det är värt det eftersom vi då slipper anpassa oss efter bussens eller tågets tider :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0